• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67550
+
-

افزایش صادرات سوهان  به کشورهای عربی

رئیس اتحادیه سوهان‌پزان قم: سال گذشته حدود 5 میلیون دلار سوهان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

صادرات
افزایش صادرات سوهان  به کشورهای عربی

رئیس اتحادیه سوهان‌پزان قم گفت: با توجه به این‌که در ۲ سال گذشته در بازار داخلی شاهد رکود بوده‌ایم، بازاریابی در کشورهای عربی افزایش یافته و در نتیجه موجب رونق صادرات شده است.

 به گزارش مهر، «اصغر جهانگیری» با اشاره به بازار خوب سوهان در کشورهای لبنان و عراق افزود: سال گذشته حدود 5 میلیون دلار سوهان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم شهرک تخصصی سوهان را در این منطقه ایجاد کنیم که به پروژه‌ای ملی تبدیل خواهد شد.
جهانگیری اضافه کرد: با توجه به این‌که مصوبه کارگروه و توسعه استان بر اختصاص این زمین‌ها بوده و این مصوبه لازم‌الاجراست باید هر چه سریع‌تر به اتحادیه واگذار شود.

وی با بیان این‌که مشکلی در زمینه شکر نداریم افزود: عمده مشکل ما کمبود روغن نباتی است.
رئیس اتحادیه سوهان‌پزان قم گفت: افزایش قیمت مواد اولیه سبب شده تولید سوهان در کارگاه‌های سوهان پزی قم به ۲۰ درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه سوهان، به مصرف‌کننده ضرر وارد شده است. زیرا موجب افزایش قیمت تمام شده سوهان می‌شود و در نتیجه قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد.
جهانگیری با بیان این‌که تولیدکنندگان سوهان با افزایش قیمت مواد اولیه زمین‌گیر شده‌اند افزود: متأسفانه کارگاه‌هایی که 100 درصد تولید داشتند اکنون تولیدشان به ۲۰ درصد کاهش یافته و به حالت نیمه‌تعطیل در آمده‌اند.

وی در مورد کیفیت سوهان نیز بیان کرد: تولیدکنندگان سوهان معتقدند که با ارائه جنس خوب مشتری بیشتری جذب می‌شود. در نتیجه توجه ویژه‌ای به کیفیت سوهان دارند.
وی بیان کرد: علاوه بر بازرسان اتحادیه سوهان‌پزی، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف نیز به صورت دقیق بر فعالیت کارگاه‌های سوهان‌پزی نظارت دارند.

رئیس اتحادیه سوهان‌پزان قم گفت: یکی از مشکلات اساسی صنف سوهان‌پزان قم عدم اختصاص زمین‌های شهرک صنعتی شهاب است که مقرر شده بود تا اول تیرماه این زمین‌ها به اتحادیه واگذار شود، اما تاکنون این اقدام انجام نگرفته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید